Reklama w usługach turystycznych

I kolejne wyzwanie szkolne MikkeHarry`ego. Tym razem zadanie dotyczące roli reklamy w usługach turystycznych 🙂

….”Na podstawie reklamy jakiejś usługi np. wycieczki i odzewu jaki nastąpi po jej zareklamowaniu usługodawca może zorientować się na podstawie jakich czynników klienci podejmują decyzje i czy ważniejsza jest dla nich cena czy jakość usługi. Bowiem informacje o tych dwóch czynnikach powinny być zawarte w reklamie. Wynika z tego że reklama usługi turystycznej ma na celu przyciągnięcie klientów do usługodawcy, klientów którzy potencjalnie kupią wycieczkę, a tym samym zwiększą dochód usługodawcy np. biura podróży. Generalnie reklama jest po to aby jej końcowym efektem były konkretne i wymierne korzyści dla usługodawcy lub reklamodawcy. Trzeba też pamiętać że ten drugi może być jednocześnie tym pierwszym.


Reklama nie jest sama w sobie celem reklamodawcy, ale tylko środkiem do osiągnięcia innego – większego i intratniejszego finansowo celu w przyszłości. Jak np. tego opisanego przeze mnie powyżej.


Oprócz korzyści finansowych dla biura podróży bądź innego usługodawcy reklama może zawierać jeszcze w sobie korzystne i przyjemne dla potencjalnego klienta informacje na temat oferowanej usługi. Jest więc okazją do przedstawienia usługi w dobrym i korzystnym świetle, a zarazem udzielenia potencjalnym nabywcom informacji o tym że dana usługa w ogóle istnieje na rynku. Reklama w turystyce pełni też zatem funkcję informacyjną w stosunku do klienta. A usługodawca ma okazję do zachwalenia oferowanego przez siebie produktu lub usługi np. wycieczki.


Poza potencjalnymi klientami o istnieniu danej oferty na rynku dowiaduje się z reklamy konkurencja, którą zmusza to do zareklamowania swojej usługi jeszcze lepiej i korzystniej dla klienta niż inne biuro podróży. Dzięki temu na rynku usług turystycznych pojawiają się coraz to nowe produkty, gdyż każdy chce mieć lepszą ofertę od konkurencji aby to ją wybrał potencjalny klient. Reklama skłania więc do konkurowania ze sobą poszczególnych podmiotów usługowych w turystyce, a dzięki temu jest na rynku mnogość różnych usług np. wycieczek (do różnych miejsc, krajów, w różnych cenach, różnymi środkami lokomocji) i potencjalni nabywcy mają z czego wybierać.


Dzięki reklamie usługodawcy weryfikują też jakie produkty i usługi turystyczne są pożądane przez klientów tj. na co jest popyt. I zbierają informacje dotyczące tego jak na przyszłość ulepszyć swoje oferty aby były dla klientów atrakcyjne nie tylko finansowo.


O danej usłudze mogą informować: ulotki, plakaty, ogłoszenia, reklama w TV, banery reklamowe i wizytówki.


Ulotka – aby ta dobrze spełniła swoje zadanie powinna zawierać slogan, informacje o produkcie i jego zdjęcie,logo firmy (np. biura podróży), która oferuje produkt na niej reklamowany. Lepiej żeby nie była czarno-biała i drukowana na zwykłym papierze bo powinna przyciągać wzrok i uwagę klienta do reklamowanej na niej usługi tj. robić dobry efekt wizualny.


Reklama w telewizji i prasie – zwraca uwagę masowego odbiorcy. Reklama w prasie powinna być zamieszczona w odpowiednim rogu strony i napisana odpowiednim nagłówkiem aby czytelnik zwrócił na nią uwagę.


Reklama ma bowiem przekonać klienta że oferowany przez nią produkt zaspokoi jego potrzeby. Wywiera ona wpływ na konsumenta i nakłania go do zakupu. Może ona też zbliżyć emocjonalnie klienta do usługi. „

Komentarze

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: