MikeHarry we Lwowie na zakończenie roku 2014 cz. 2 + wpis gościnny

Opera lwowska

Pogonili nas z niej bo zwiedzać można tylko w określonych (wieczornych) godzinach, ale wyglądało na to że coś się miało tam zaraz stać bo stały banery TV Polonia.Co do polskiej telewizji to spotkaliśmy ich też na mieście, zdaje się że nie daleko tej opery jak ładowali do wozu sprzęt.  Zwiedziliśmy kościół św. Andrzeja, kościół ormiański był zamknięty, a ostatniego dnia pobytu weszliśmy na chwilę do starego, polskiego kościoła. Pod kościołami jak i wcześniej na cmentarzu chodzą sobie Rosjanie z przewodnikiem – pełno ich tam. Poza tym widziałem też ze 2-3 murzynów – normalnie, samopas, pan ich puścił bez łańcuchów na miasto:D. Przemykając między tłumem spacerujących po Starym Mieście dosłyszałem kilka razy w tle język polski.

Hare Kryszna

Spotkaliśmy nawet rosyjskiego przedstawiciela Stowarzyszenia Świadomości Kryszny. Kolega pogadał z nim trochę po angielsku i dostał książkę, a w zamian chciał coś od serca, nie koniecznie pieniądze. Chusteczek do nosa nie chciał to dostał 25 polskich groszy ode mnie (1 hrywnę), kilka metrów dalej spotkaliśmy jego kolegę, który też nagabywał ludzi żeby przyciągnąć ich na spotkanie z jakimś ichniejszym maharadżą z Indii, który miał gościć na drugi dzień po 18:00 w jakimś klubie, także na Prospekcie Szewczenki, całkiem nie daleko naszego hostelu. Dostaliśmy nawet zaproszenie na to spotkanie, ale nie zdążyliśmy już bo przecież wyjeżdżaliśmy tego wieczora.

Pomnik Mickiewicza

Stoi przed Starym Miastem, praktycznie w centrum, nie daleko McDonald`u. Jakiś czas temu poszła fama że na Ukrainie wychodzą przewodniki po Polsce traktujące o tym że Mickiewicz był Ukraińcem! (SIC!) i o tym które miasta w Polsce były kiedyś ukraińskie!! (WTF??).

Ostatni dzień i powrót

Wymeldowaliśmy się rano, zaraz po wstaniu i błąkaliśmy się po Lwowie i po jego galerii handlowej do samej 20:00. Bo o tej porze zamykali galerię, więc poszliśmy na dworzec czekając tam w zimnie i na stojąco bo za darmo! na pociąg relacji Lwów-Kraków-Wrocła. Tego dnia spożywaliśmy też ostatnią wieczerzę w tym mieście we wspomnianym już w 1. części lokalu gdzie płaci się raz (60) hrywien, a żreć można bez końca – do samego zamknięcia. Pociąg mieliśmy 22:59 i jechaliśmy do Krakowa, znowu w kuszetkach z tym że tym razem się wyspałem tam bo za pierwszym nie mogłem. Zakotwiczyć w Krakowie mieliśmy na 06:14 rano i tak też się stało. Pół godziny przed wysiadką konduktor zrobił pasażerom gorącej herbaty, to był taki bonus do wody niegazowanej, rogalików i ręczników z mydełkami, które są już w cenie. Koła pod wagonami wymieniają jeszcze w Przemyślu bo tam się zaczynają szersze tory, wtedy toalety w pociągu są zamykane na tą godzinę i gorzej jak kogoś ciśnie zwieracz. W Krakowie koczowaliśmy 3 godziny na dworcu bo przybyliśmy tam o jakiejś 07:25 rano, a pociąg dopiero po 10:00 mieliśmy do Warszawy. Jazda do Warszawy z Krakowa z obowiązkowymi miejscówkami zajęła prawie 3 godziny, a z Warszawy do Siedlec to już chyba wiadomo….

SAMSUNG

Chyba nie muszę tłumaczyć co to za banderowski napis (Słava Ukrainie, Gerojom sława)

Co do powyższego zdjęcia to na Starym Mieście jest knajpa do której przychodzą banderowcy i wchodzi się tam właśnie na hasło z nawiasu, a niżej jest knajpa co się nazywa podobno „Loża Masońska”.

Temperatura i pogoda we Lwowie

Cały czas na minusie i zimniej niż u nas, ślisko i śnieżnie.

Podsumowanie

Jak Ukraińcy chcą się wepchać do Unii to powinni trochę poprawić standardy, zarówno te sanitarne jak i moralne. Inaczej już na drugi dzień po wniebowstąpieniu Ukrainy do UE Komisja Europejska dopie***li im takie kary za krętactwo, kombinowanie, zwisające z sufitu kable i milicję z bronią półautomatyczną że cały kraj zbankrutuje jeszcze przed końcem stanu wojennego. Mi się tam nie zbyt opłacało to finansowo, powiedzmy że wręcz przeciwnie bo ludzie nastawieni są tam raczej na robienie zakupów, a nie na zwiedzanie bo ze zwiedzaniem to szału ni ma. Lwów to miasto i ceny dla turystów. I pomyśleć że było kiedyś polskie

Wpis gościnny (Marian Mario Artych, DIS.)